Regulamin pracowniczy
Artykuł 13
W mocy(3) (6) (14) (17) (20) (22) (26) (29) (33) (39) (50) (55) (61) (78) (81) (82) (83) (85)
1. (a) Diety dzienne z tytułu podróży służbowej wypłacane są zgodnie z następującą tabelą:
(w EUR) |
| I | II | III |
Grupa zaszeregowania A 1 do A 3 oraz LA 3 | Grupa zaszeregowania A 4 do A 8, LA 4 do LA 8 i kategoria B | Pozostałe grupy zaszeregowania |
Belgia | 84,06 | 149,63 | 138,47 |
Dania | 91,70 | 179,28 | 165,82 |
Niemcy | 74,14 | 127,10 | 117,63 |
Grecja | 66,04 | 113,19 | 104,74 |
Hiszpania | 68,89 | 141,30 | 130,76 |
Francja | 72,58 | 130,29 | 120,60 |
Irlandia | 80,94 | 165,20 | 152,73 |
Włochy | 60,34 | 129,82 | 120,10 |
Luksemburg | 82,00 | 143,48 | 132,65 |
Niderlandy | 78,26 | 147,69 | 136,66 |
Portugalia | 68,91 | 142,98 | 132,30 |
Zjednoczone Królestwo | 86,89 | 199,21 | 184,31 |
Austria | 74,47 | 121,81 | 121,81 |
Finlandia | 92,34 | 155,60 | 155,60 |
Szwecja | 92,91 | 156,54 | 156,54 |
b) W przypadku podróży służbowej poza terytoria europejskie Państw Członkowskich organ powołujący może podjąć decyzje o zastosowaniu innych stawek.
2. Dodatkowo do kwot określonych w kolumnie I powyższej tabeli zwrotowi podlega kwota wynikająca z rachunku hotelowego obejmującego koszty pokoju, obsługi oraz podatki, ale bez kosztów śniadania, do kwoty maksymalnej wynoszącej:
- 117,08 EUR w odniesieniu do Belgii,
- 148,07 EUR w odniesieniu do Danii,
- 97,03 EUR w odniesieniu do Niemiec,
- 99,63 EUR w odniesieniu do Grecji,
- 126,57 EUR w odniesieniu do Hiszpanii,
- 97,27 EUR w odniesieniu do Francji,
- 139,32 EUR w odniesieniu do Irlandii,
- 114,33 EUR w odniesieniu do Włoch,
- 106,92 EUR w odniesieniu do Luksemburga,
- 131,76 EUR w odniesieniu do Niderlandów,
- 124,89 EUR w odniesieniu do Portugalii,
- 149,03 EUR w odniesieniu do Zjednoczonego Królestwa,
- 128,58 EUR w odniesieniu do Austrii,
- 140,98 EUR w odniesieniu do Finlandii,
- 141,77 EUR w odniesieniu do Szwecji.
W przypadku gdy nie przedstawiono rachunku hotelowego, urzędnikowi zwracana jest kwota równa 40 % kwoty określonej powyżej, chyba że poniósł podlegające zwrotowi koszty miejsca w wagonie sypialnym lub nie musiał spędzać nocy poza miejscem zatrudnienia.
3. Stawki diety wymienione w kolumnie II i III zmniejszane są o 25 % za każdy podlegający odliczeniu zgodnie z przepisami ust. 5 dzień podróży służbowej, w trakcie którego urzędnik poniósł podlegające zwrotowi koszty miejsca w wagonie sypialnym.
4. Takich samych potrąceń dokonuje się w przypadku, gdy urzędnik nie musiał spędzać nocy poza miejscem zatrudnienia.
5. Z zastrzeżeniem przepisów ust. 3 i 4 dieta dzienna z tytułu podróży służbowej obliczana jest zgodnie z następującymi zasadami:
a) Podróż służbowa trwająca do 24 godzin:
- do 6 godzin włącznie: zwrot faktycznie poniesionych kosztów do wysokości jednej czwartej diety dziennej,
- powyżej 6 do 12 godzin włącznie: połowa diety dziennej,
- powyżej 12 do 24 godzin włącznie: pełna dieta dzienna.
b) Podróż służbowa trwająca powyżej 24 godzin:
- za każdy okres 24 godzin: pełna dieta dzienna,
- za dalszy okres do 6 godzin: brak diety dziennej,
- za dalszy okres od 6 do 12 godzin: połowa diety dziennej,
- za dalszy okres powyżej 12 godzin: pełna dieta dzienna.
6. Dieta dzienna pokrywa wszelkie wydatki urzędników odbywających podróż służbową, łącznie z kosztami przejazdów w miejscowości stanowiącej cel podróży służbowej poza wydatkami wymienionymi poniżej, które są zwracane za okazaniem rachunków:
a) koszty telegramów oraz zamiejscowych i międzynarodowych rozmów telefonicznych, w przypadku gdy zostały one wykonane w celach służbowych;
b) koszty reprezentacyjne w przypadkach objętych art. 14;
c) wydatki o charakterze wyjątkowym, poniesione przy wykonywaniu zadań służbowych wynikające ze szczególnych instrukcji albo ze względu na działanie siły wyższej oraz w interesie instytucji, o ile przyznana dieta w sposób oczywisty nie pozwala na ich pokrycie.
7. W przypadku gdy w ramach podróży służbowej przewiduje się, że urzędnik będzie przebywał w jednym miejscu przez okres przynajmniej czterech tygodni, stawka diety dziennej może zostać zmniejszona o jedną czwartą, o ile zainteresowany urzędnik został o tym powiadomiony przed wyjazdem.
Decyzja o takim zmniejszeniu diety może zostać podjęta podczas trwania podróży służbowej; w takim przypadku decyzja ta jest skuteczna nie wcześniej, niż po ośmiu dniach od momentu, gdy zainteresowany urzędnik został o niej powiadomiony, pod warunkiem że okres podróży służbowej ma jeszcze trwać nie krócej niż cztery tygodnie od dnia powiadomienia.
8. W przypadku gdy urzędnik odbywający podróż służbową ma zapewniony posiłek przez jedną z instytucji Wspólnot, organ krajowy albo organizację lub organ międzynarodowy lub koszty posiłku są mu zwracane przez jedną z takich instytucji, lub jedna z takich instytucji ponosi koszty jego zakwaterowania, lub je zapewnia, urzędnik zobowiązany jest to zgłosić.
Dieta dzienna zmniejszana jest o 23 % kwoty określonej w kolumnie I oraz o 16 % kwot określonych w kolumnach II i III za każdy taki posiłek; diety przewidziane w kolumnach II i III są zmniejszane o 34 % za każdy dzień zakwaterowania. W przypadku gdy urzędnik odbywający podróż służbową ma zapewnione lub opłacone wszystkie posiłki i zakwaterowanie przez jedną z instytucji Wspólnot, organ krajowy albo organizację lub organ międzynarodowy, otrzymuje on, zamiast diet dziennych przewidzianych powyżej, dodatek w wysokości 26 % kwoty określonej w kolumnie I lub 17 % kwot określonych w kolumnach II i III.
9. Stawki określone w ust. 1, 2, 3, i 8 mogą zostać zmienione przez Radę, stanowiącą kwalifikowaną większością na wniosek Komisji, zgodnie z art. 148 ust. 2 tiret pierwsze Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Gospodarczą i art. 118 ust. 2 tiret pierwsze Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej.
G. Ryczałtowy zwrot kosztów
Tekst urzędowy w EUR-Lex. Lexeva pokazuje treść przepisu, nie udziela porad prawnych. Moc prawną ma wyłącznie tekst opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.