Lexeva to wyłącznie wyszukiwarka aktów prawnych. Nie udzielamy porad prawnych i nie oceniamy spraw. Czym Lexeva nie jest

Regulamin pracowniczy

Artykuł 66

W mocy

(1) (2) (4) (5) (9) (11) (12) (13) (19) (23) (27) (30) (31) (32) (35) (36) (37) (38) (41) (42) (43) (45) (47) (48) (49) (53) (54) (56) (57) (58) (59) (60) (65) (66) (68) (70) (71) (72) (74) (76) (78) (80) (81) (84) (87) (89) (90) (92)

Wysokość miesięcznych wynagrodzeń podstawowych określana jest dla każdej grupy zaszeregowania oraz stopnia zgodnie z następującą tabelą:

Grupa zaszeregowania | Stopień |

1.7.2002 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |

A 1 | 12 179,52 | 12 826,51 | 13 473,50 | 14 120,49 | 14 767,48 | 15 414,47 | | |

A 2 | 10 808,33 | 11 425,71 | 12 043,09 | 12 660,47 | 13 277,85 | 13 895,23 | | |

A 3 | 8 951,25 | 9 491,28 | 10 031,31 | 10 571,34 | 11 111,37 | 11 651,40 | 12 191,43 | 12 731,46 |

A 4 | 7 520,00 | 7 941,50 | 8 363,00 | 8 784,50 | 9 206,00 | 9 627,50 | 10 049,00 | 10 470,50 |

A 5 | 6 199,87 | 6 567,17 | 6 934,47 | 7 301,77 | 7 669,07 | 8 036,37 | 8 403,67 | 8 770,97 |

A 6 | 5 357,85 | 5 650,18 | 5 942,51 | 6 234,84 | 6 527,17 | 6 819,50 | 7 111,83 | 7 404,16 |

A 7 | 4 612,02 | 4 841,51 | 5 071,00 | 5 300,49 | 5 529,98 | 5 759,47 | | |

A 8 | 4 078,92 | 4 243,42 | | | | | | |

B 1 | 5 357,85 | 5 650,18 | 5 942,51 | 6 234,84 | 6 527,17 | 6 819,50 | 7 111,83 | 7 404,16 |

B 2 | 4 642,16 | 4 859,80 | 5 077,44 | 5 295,08 | 5 512,72 | 5 730,36 | 5 948,00 | 6 165,64 |

B 3 | 3 893,81 | 4 074,78 | 4 255,75 | 4 436,72 | 4 617,69 | 4 798,66 | 4 979,63 | 5 160,60 |

B 4 | 3 367,80 | 3 524,74 | 3 681,68 | 3 838,62 | 3 995,56 | 4 152,50 | 4 309,44 | 4 466,38 |

B 5 | 3 010,37 | 3 137,37 | 3 264,37 | 3 391,37 | | | | |

C 1 | 3 435,01 | 3 573,53 | 3 712,05 | 3 850,57 | 3 989,09 | 4 127,61 | 4 266,13 | 4 404,65 |

C 2 | 2 987,74 | 3 114,68 | 3 241,62 | 3 368,56 | 3 495,50 | 3 622,44 | 3 749,38 | 3 876,32 |

C 3 | 2 787,00 | 2 895,75 | 3 004,50 | 3 113,25 | 3 222,00 | 3 330,75 | 3 439,50 | 3 548,25 |

C 4 | 2 518,27 | 2 620,28 | 2 722,29 | 2 824,30 | 2 926,31 | 3 028,32 | 3 130,33 | 3 232,34 |

C 5 | 2 322,00 | 2 417,15 | 2 512,30 | 2 607,45 | | | | |

D 1 | 2 624,21 | 2 738,95 | 2 853,69 | 2 968,43 | 3 083,17 | 3 197,91 | 3 312,65 | 3 427,39 |

D 2 | 2 392,77 | 2 494,68 | 2 596,59 | 2 698,50 | 2 800,41 | 2 902,32 | 3 004,23 | 3 106,14 |

D 3 | 2 227,04 | 2 322,36 | 2 417,68 | 2 513,00 | 2 608,32 | 2 703,64 | 2 798,96 | 2 894,28 |

D 4 | 2 099,79 | 2 185,90 | 2 272,01 | 2 358,12 | | | | |

Artykuł 66a (34) (52) (63) (78) (88)

1. Na zasadzie odstępstwa od art. 3 ust. 1 rozporządzenia (EWG, Euratom, EWWiS) nr 260/68 [1], w okresie od dnia 1 stycznia 1992 r. do dnia 1 lipca 2003 r. zastosowanie znajduje tymczasowy środek dotyczący wynagrodzenia wypłacanego przez Wspólnotę pracownikom aktywnie zatrudnionym, zwany "składką tymczasową".

2. a) Stawka tej składki tymczasowej, którą stosuje się do podstawy określonej w ust. 3, wynosi 5,83 %.

b) Rada, stanowiąc zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 24 ust. 1 Traktatu ustanawiającego jedną Radę i jedną Komisję Wspólnot Europejskich, po konsultacji z innymi zainteresowanymi instytucjami, może, w odpowiednich przypadkach, zmienić stawkę składki tymczasowej określonej w lit. a) w związku z przeglądem przewidzianym w art. 15 ust. 2 załącznika XI do regulaminu pracowniczego, na podstawie sprawozdania oraz na wniosek Komisji.

3. a) Podstawą obliczania tymczasowej składki jest wynagrodzenie podstawowe, odpowiadające grupie zaszeregowania oraz stopniowi, przyjmowane do obliczania wysokości wynagrodzenia, pomniejszone o:

- składki na ubezpieczenie i system emerytalno-rentowy oraz podatek, płacony przed potrąceniem składki tymczasowej przez urzędnika należącego do tej samej grupy zaszeregowania i o tym samym stopniu, nieposiadającego nikogo na utrzymaniu, w rozumieniu art. 2 załącznika VII, oraz

- kwotę równą wynagrodzeniu podstawowemu urzędnika z grupy zaszeregowania D 4, stopień 1.

b) Składniki, na podstawie których oblicza się wysokość składki tymczasowej, wyrażone są w euro; stosuje się do nich współczynnik korygujący 100.

4. Potrącenie składki tymczasowej nie może powodować obniżenia wysokości wynagrodzenia poniżej kwoty netto otrzymywanej przed jej wprowadzeniem [2].

Niepobrana w danym roku ze względu na przepis akapitu pierwszego część składki dodawana jest do składki w kolejnym roku.

5. Składki tymczasowe potrącane są co miesiąc u źródła; uzyskiwane kwoty stanowią dochód budżetu ogólnego Wspólnot.

Tekst urzędowy w EUR-Lex. Lexeva pokazuje treść przepisu, nie udziela porad prawnych. Moc prawną ma wyłącznie tekst opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.