Lexeva to wyłącznie wyszukiwarka aktów prawnych. Nie udzielamy porad prawnych i nie oceniamy spraw. Czym Lexeva nie jest

Rozporządzenie Rady (EWWiS, EWG, Euratom) nr 300/76 z dnia 9 lutego 1976 r. określające kategorie urzędników uprawnionych do pobierania dodatków za pracę zmianową oraz stawki i warunki ich przyznawania

Artykuł 1

W mocy

1. Urzędnik

— opłacany ze środków budżetowych na badania i inwestycje, zatrudniony w instytucie Wspólnego Centrum Badawczego lub do działań pośrednich, lub

— opłacany ze środków operacyjnych i zatrudniony w departamencie służb technologii informatyczno-komunikacyjnych (ICT) lub departamencie ds. zapewnienia ochrony i bezpieczeństwa lub innej służbie zajmującej się wykonywaniem zadań z zakresu zapewnienia ochrony lub bezpieczeństwa, centrali telefonicznej/służbie informacyjnej, recepcji, departamencie zapewniającym wsparcie dla operacji w ramach wspólnej polityki zagranicznej i bezpieczeństwa (WPZiB)/europejskiej polityki bezpieczeństwa i obrony (EPBiO) lub zapewniającym wsparcie w zakresie koordynacji w razie wystąpienia nagłego wypadku i kryzysu lub zatrudniony w celu zapewnienia działania lub nadzoru instalacji technicznych,

który wykonuje pracę zmianową w rozumieniu art. 56a regulaminu pracowniczego, jest uprawniony do dodatku w wysokości:

— 420,64 EUR , jeśli dział pracuje w systemie dwuzmianowym, z wyjątkiem sobót, niedziel i świąt;

— 634,89 EUR , w przypadku gdy dział pracuje w systemie dwuzmianowym, przy czym jedna z nich jest zmianą nocną, włącznie z sobotami, niedzielami oraz świętami państwowymi;

— 694,17 EUR , jeśli dział pracuje w 24-godzinnym systemie zmianowym, z wyjątkiem sobót, niedziel i świąt;

— 946,38 EUR , za pracę w ciągłym systemie zmianowym.

Dodatek korygowany jest przez współczynnik stosowany odnośnie do uposażenia urzędników.

2. W przypadku gdy praca zmianowa nie jest świadczona podczas pełnego miesiąca, należy wypłacać jedną trzydziestą wspomnianego dodatku za każdy dzień, w którym świadczona jest praca zmianowa.

—————

3. Urzędnik, który może wykazać, że przez okres nieprzekraczający jednego miesiąca nie mógł świadczyć pracy zmianowej z powodu choroby, wypadku, przerwy w pracy zakładu, wyjazdu celem uczestnictwa w kursach dokształcających lub przebywania na corocznym urlopie, zachowuje prawo do dodatku. Jeśli nie może świadczyć pracy zmianowej przez okres dłuższy niż jeden miesiąc, to uprawnienia do dodatku zostają zawieszone do czasu ponownego podjęcia pracy.

Tekst urzędowy w EUR-Lex. Lexeva pokazuje treść przepisu, nie udziela porad prawnych. Moc prawną ma wyłącznie tekst opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.