Rozporządzenie Rady (WE, Euratom, EWWIS) nr 495/77 z dnia 8 marca 1977 r. określające kategorie uprawnionych urzędników, warunki i stawki dodatków za regularne pozostawanie w gotowości do pracy
Treść z wersji skonsolidowanej na dzień 23 grudnia 2006 — tekst uwzględnia późniejsze zmiany aktu. Wersje skonsolidowane mają charakter dokumentacyjny.
Treść aktu
Tytuł i preambuła (motywy)
ROZPORZĄDZENIE RADY (WE, EURATOM, EWWIS) NR 495/77
z dnia 8 marca 1977 r.
określające kategorie uprawnionych urzędników, warunki i stawki dodatków za regularne pozostawanie w gotowości do pracy
RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając regulamin pracowniczy urzędników oraz warunki zatrudnienia innych pracowników Wspólnot Europejskich ustanowione rozporządzeniem (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (
1
), ostatnio zmienionym przez rozporządzenie (EWWiS, EWG, Euratom) nr 3178/76 (
2
), w szczególności art. 56b ust. 2 regulaminu pracowniczego,
uwzględniając wniosek Komisji,
a także mając na uwadze, co następuje:
Rada, działając na wniosek Komisji, określa kategorie uprawnionych urzędników, warunki oraz stawki dodatków, z których będą mogli korzystać urzędnicy, w stosunku do których wymaga się regularnego pozostawania w gotowości do pracy w miejscu pracy lub w domu poza normalnym czasem pracy,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Urzędnicy
— opłacani ze środków budżetowych na badania i inwestycje i zatrudnieni w instytucie Wspólnego Centrum Badawczego lub zatrudnieni do działań pośrednich, lub
— opłacani ze środków operacyjnych i zatrudnieni w celu zapewnienia działania lub nadzoru instalacji technicznych lub zatrudnieni w departamencie ds. zapewnienia ochrony i bezpieczeństwa, innej służbie zajmującej się wykonywaniem zadań z zakresu zapewnienia ochrony i bezpieczeństwa, departamencie służb technologii informatyczno-komunikacyjnych (ICT), departamencie zapewniającym wsparcie dla operacji w ramach wspólnej polityki zagranicznej i bezpieczeństwa (WPZiB)/europejskiej polityki bezpieczeństwa i obrony (EPBiO) lub zapewniającym wsparcie w zakresie koordynacji w razie wystąpienia nagłego wypadku i kryzysu, lub w służbach, w których potwierdzone jest zapotrzebowanie na regularne pozostawanie w gotowości do pracy w związku z wykonywaniem zadań w ramach mechanizmu ustanowionego w celu świadczenia całodobowej pomocy dla państw członkowskich,
są uprawnieni do dodatku w przypadku, gdy zobowiązani są do regularnego pozostawania w gotowości do pracy zgodnie z art. 56a regulaminu pracowniczego.
Dodatek ustala się w następujący sposób:
a) dodatek określony jest w punktach; punkt równa się 0,032 % wynagrodzenia podstawowego urzędnika stopnia 1, szczebla 1 (
3
). Dodatek jest regulowany poprzez zrównoważenie stosujące się do wynagrodzenia urzędnika;
b) liczba punktów za godzinę pozostawania w gotowości do pracy wynosi:
— za pozostawanie w gotowości do pracy w miejscu zatrudnienia: 11 punktów w dniu roboczym i 22 punkty w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy;
— za dodatkową pracę w domu: 2,15 w dniu roboczym i 4,3 punkta w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy.
2. Dodatek nie zostanie przyznany za pozostawanie w gotowości do pracy w domu, jeżeli rzeczywisty czas obowiązku jest mniejszy niż czternaście godzin.
3. Urzędnik, który potrafi wykazać, że przez okres nieprzekraczający jednego miesiąca nie miał możliwości pozostawania w gotowości do pracy w miejscu zatrudnienia w wyniku choroby bądź wypadku lub z powodu rocznego urlopu, utrzyma prawo do dodatku. Jeżeli pozostawanie w gotowości do pracy jest niemożliwe przez ponad miesiąc z powodu choroby bądź wypadku, jego prawo do dodatku zostanie wstrzymane pod koniec pierwszego miesiąca, do czasu kiedy podejmie on ponownie pracę.
Przez okres określony w poprzednim akapicie urzędnik upoważniony jest do dodatku, który wynosi 42 punkty za każdy dzień nieobecności spowodowanej chorobą lub wypadkiem, co może poświadczyć zwolnieniem lekarskim za każdy dzień rocznego urlopu.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie stosuje się przez analogię do pracowników czasowych, pomocniczych i pracowników etatowych.
Artykuł 3
W kwietniu każdego roku Komisja przedkłada Radzie sprawozdanie z liczby urzędników i innych pracowników każdej kategorii, którzy otrzymali dodatek, o którym mowa w niniejszym rozporządzeniu, ze szczególnym odniesieniem do przypadków, w których dodatek przyznany został na podstawie przepisów art. 1 ust. 1 akapit drugi.
Artykuł 4
Rozporządzenie Rady (Euratom) nr 1371/72 z dnia 27 czerwca 1972 r. określające stawki i warunki przyznawania specjalnych dodatków, które mogą zostać przyznawane urzędnikom i pracownikom opłacanym ze środków przyznanych w budżecie na badania i inwestycje zatrudnianych we Wspólnym Centrum Badawczym lub w ramach pośrednich usług szczególnego rodzaju (
4
), traci moc.
Artykuł 5
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.
(
1
) Dz.U. L 56 z 4.3.1968, str. 1.
(
2
) Dz.U. L 359 z 30.12.1976, str. 9.
(
3
) W okresie od 1 maja 2004 do 30 kwietnia 2006: stopień D*1, szczebel 1.
(
4
) Dz.U. L 149 z 1.7.1972, str. 4.
Źródło: Urząd Publikacji Unii Europejskiej, dokument 01977R0495-20061223. Moc prawną ma wyłącznie tekst opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. To nie jest porada prawna.